Vilniuje auginama nauja Užimtumo tarnybos darbuotojų karta
Dėl į pensiją išeinančio personalo egzistuoja didelė jo kaita, lemianti ir augančius darbo krūvius – su tuo kasdien susiduria Užimtumo tarnybos sostinės regiono klientus aptarnaujantys specialistai. Vienas iš ilgalaikių sprendimų – glaudus bendradarbiavimas su aukštojo mokslo įstaigomis, siekiant ugdyti ir įtraukti į komandą būsimus profesionalus dar studijų metu.
Šis netradicinis bendradarbiavimo modelis tarp Vilniaus klientų aptarnavimo departamento (KAD) ir Vilniaus universiteto Socialinės politikos programos studentų pradėtas įgyvendinti prieš trejus metus. Svarbiausias tikslas – suteikti jaunimui praktinius įgūdžius, padėti suprasti darbo rinkos funkcionavimą, Užimtumo tarnybos teikiamas paslaugas ir bendradarbiavimo su darbdaviais principus.
„Studentų aktyvumas ir jų profesionalūs klausimai kaskart stebina. Jie domisi ne tik bendrais veiklos bruožais, bet ir labai specifiniais dalykais – pavyzdžiui, kaip praktiškai vyksta bendradarbiavimas tarp Užimtumo tarnybos ir savivaldybių atvejo vadybininkų, kokia yra konkreti klientų atrankos metodika“, – pasakojo Rasa Montvidienė, Vilniaus KAD paslaugų darbo ieškantiems koordinatorė.
Šiuo metu Vilniaus apskrityje registruotas nedarbas siekia 8,7 proc., o specialistai aptarnauja 48,4 tūkst. klientų, turinčių bedarbio statusą. Kasmet sostinės KAD aptarnauja daugiau nei ketvirtadalį (26 proc.) visų Užimtumo tarnybos klientų, registruoja 36 proc. laisvų darbo vietų.
Susitikime su studentais šįkart daug dėmesio skirta darbo vietų pasiskirstymui. Sostinės regione daugiau nei pusė visų darbdavių registruojamų pasiūlymų yra skirtos kvalifikuotiems darbininkams, 29 proc. – nekvalifikuotiems ir 20 proc. – specialistams.
Darbuotojų poreikius kasmet patenkina vis daugiau klientų, nusprendusių įgyti naują specialybę ar persikvalifikuoti. Per devynis šių metų mėnesius 1,1 tūkst. pasinaudojo profesinio mokymo priemone. Ypatingą jaunuolių susidomėjimą sukėlė aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo galimybė.
R.Montvidienė antro kurso studentų klausimuose įžvelgė norą stiprinti savo profesines žinias: „Kai studentas klausia apie konkrečius atvejo vadybos metodus ar domisi, kaip vyksta organizuojamų priemonių derinimo su darbdaviais procesas, matai, kad prieš tave – būsimas profesionalas, jau dabar galvojantis apie praktinį žinių pritaikymą.“
Socialinės politikos dėstytoja Rasa Genienė pabrėžė išskirtinę šių praktinių susitikimų vertę: „Stebėdama studentų reakcijas ir klausimus, matau, kaip teorinės žinios susijungia su praktika. Šie susitikimai tapo neįkainojama Užimtumo politikos kurso dalimi, suteikiančia studentams realų supratimą apie būsimą profesinę veiklą.“