*alt_site_homepage_image*

Vilniuje darbdaviai mokėsi sėkmingo žmonių su psichosocialine negalia įdarbinimo paslapčių

2024-03-26
Vilniuje darbdaviai mokėsi sėkmingo žmonių su psichosocialine negalia įdarbinimo paslapčių

Stereotipai, baimė, nežinomybė – tik kelios detalės, trukdančios atviroje mūsų visuomenėje patekti žmonėms su negalia į darbo rinką. Užimtumo tarnyba su Valakampių socialinių paslaugų namais skatina darbdavių švietimą ir organizavo mokymus apie darbuotojų su intelekto/psichosocialine negalia įdarbinimą.

„Mokymus organizavome, siekdami padėti asmenims su negalia atrasti savo darbdavius ir darbo vietas. Tokių darbo vietų paruošimui būtina auginti darbdavių žinias, skatinti pažinti negalią, atrasti stipriąsias asmenų su negalia savybes, mokėti tinkamai pasiruošti ir reaguoti į kylančias problemas“, – sakė Vilniaus klientų aptarnavimo departamento direktorė Jurgita Bražinskienė.

Valakampių socialinių paslaugų namai atstovės Neringa Žalėnė ir Alina Šukevič pabrėžė, kad viena pagrindinių asmenų su negalia įdarbinimo kliūtimi yra darbdavių stigmos.

Vyrauja įsitikinimai, kad žmonės su negalia nepajėgūs dirbti produktyviai. Dažnai darbdaviai mano, kad tokių žmonių įdarbinimas susijęs su didesne finansine našta, papildomo darbuotojo poreikiu šalia jo. Egzistuoja ir baimė, kad nemokės su tokiu darbuotoju bendrauti, nežinos, kokias užduotis paskirti, kaip reaguoti asmens negalios pablogėjimo atveju.

Valakampių socialinių paslaugų namų partnerių vedamuose mokymuose supažindinta su negalios tipais (matoma/nematoma negalia), psichikos sunkumais bei ligomis. Aptartos populiariausios visuomenėje vyraujančios stigmos: „šizofrenikas“, „ne visi namie“, „tau reikia į Vasaros 5“, „invalidas“.

Visgi pristatyta Sauliaus sėkmės istorija parodė, kad tinkamai namų darbus atlikus abiem pusėms, rezultatai džiugina. Jis darbo pokalbio metu atvirai pasisakė darbdaviui turintis psichikos ligą, papasakojo, kokių sveikatos sunkumų patiria ir kokia darbo aplinka jam būtų tinkama. Darbdavys – empatiškas ir jau pokalbio metu apgalvojo, kaip pritaikyti darbo vietą.

Kai Saulius pradėjo dirbti, jo kolegos žinojo apie ligą ir buvo susipažinę, kaip reaguoti jam patiriant psichikos sveikatos pablogėjimą arba atkrytį. Pagalba, draugiškumas leidžia jam jaustis saugiu ir reikalingu komandai.

Mokymų dalyviai turėjo galimybę išgirsti, kad pirmiausia turi nusistatyti savo vertybių ir etikos nuostatas, aktyviai komunikuoti su kolegomis apie žmonių su negalia įtraukimą į įmonės veiklą, nevengti prašyti pagalbos iš socialinių darbuotojų.

Darbdavys turėtų individualiai pasikalbėti su žmogumi apie jo situaciją ir poreikius. Pateikus užduotį, pasitikslinti, ar gerai viską suprato, pagirti už kokybiškai atliktas užduotis, reguliariai paklausti, kaip asmuo jaučiasi.

Mokymų lektorės pripažino, kad iki šiol daugelis asmenų, turinčių psichosocialinę negalią, nepasisako darbdaviui apie tai, visada stengiasi elgtis nepriekaištingai, jausdami nuolatinį stresą. Toks uždarumas blogina paties darbuotojo savijautą ir trikdo darbo procesus.

Didžiausia vertė pasiekiama, kai abi pusės kalbasi ir girdi vieni kitus. Šį kartą informaciją išgirdo uždarosios akcinės bendrovės „Gydomojo masažo namai“, „Konris“, „Vilniaus vandenys“, „Corpus A“, „Top clean“ ir „7Pac“.

Registracija