PRISIJUNGTI   REGISTRACIJA      EN   

Vytauto Didžiojo g. 94

VedėjaSaidana Areimienė+370 421 51730saidana.areimiene@uzt.lt funkcijos
Įdarbinimo konsultantėAngelė Butnorė+370 421 52245angele.butnore@uzt.lt funkcijos
Atvejo vadybininkėAušrinė Valtarė+370 421 52245ausrine.valtare@uzt.lt funkcijos
Įdarbinimo konsultantėEdita Šapokienė+370 421 52350edita.sapokiene@uzt.lt funkcijos
Užimtumo rėmimo konsultantėGiedrė Utkutė+370 421 52408giedre.utkute@uzt.lt funkcijos
Užimtumo rėmimo konsultantėNatalja Traščenko+370 37 409271natalja.trescenko@uzt.lt funkcijos
Paslaugų darbdaviams konsultantėJurgita Radzevičienė+370 421 52408jurgita.radzeviciene@uzt.lt funkcijos
Karjeros konsultantėVaida Gruzdienė+370 421 51094vaida.gruzdiene@uzt.lt funkcijos
Atvejo vadybininkėRovena Jankauskienė+370 421 55080rovena.jankauskiene@uzt.lt funkcijos
Įdarbinimo konsultantėVijoleta Kugrienė
+37042151804
vijoleta.kugriene@uzt.lt funkcijos
Close Menu

FUNKCIJOS
1. Įstaigos vadovo pavedimu atstovauja įstaigai santykiuose su kitomis įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis.
2. Konsultuoja su struktūrinio padalinio veikla susijusiais klausimais.
3. Priima su struktūrinio padalinio veikla susijusius sprendimus.
4. Rengia ir teikia pasiūlymus su struktūrinio padalinio veikla susijusiais klausimais.
5. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklos vykdymui aktualios informacijos apdorojimui arba prireikus apdoroja struktūrinio padalinio veiklos vykdymui aktualią informaciją.
6. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklų vykdymui arba prireikus vykdo struktūrinio padalinio veiklas.
7. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusios informacijos rengimui ir teikimui arba prireikus rengia ir teikia su struktūrinio padalinio veikla susijusią informaciją.
8. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusių dokumentų rengimui arba prireikus rengia su struktūrinio padalinio veikla susijusius dokumentus.
9. Valdo struktūrinio padalinio žmogiškuosius išteklius teisės aktų nustatyta tvarka.
10. Užtikrina struktūrinio padalinio nuostatuose numatytų veiklų įgyvendinimą.
11. Skatina struktūrinio padalinio darbuotojus, vykdant jiems pavestas užduotis, orientuotis į klientų poreikių patenkinimą.
12. Pavaduoja kitą klientų aptarnavimo departamento skyriaus vedėją, jam nesant darbe.
13. Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus.
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
14. Išsilavinimo ir darbo patirties reikalavimai:
14.1 išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;
14.2 studijų kryptis – verslas;
14.3 studijų kryptis – vadyba;
14.4 studijų kryptis – viešasis administravimas;
14.5 studijų kryptis – teisė;
arba:
14.6. išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;
14.7. darbo patirtis – užimtumo rėmimo politikos srities patirtis;
14.8. darbo patirties trukmė – ne mažiau kaip 3 metai.

FUNKCIJOS

1. Apdoroja su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusią informaciją.
2. Konsultuoja priskirtos srities klausimais.
3. Nagrinėja prašymus ir kitus dokumentus vidutinio sudėtingumo klausimais dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo veiklų vykdymo, rengia sprendimus ir atsakymus.
4. Priima ir aptarnauja asmenis.
5. Rengia ir teikia informaciją su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusiais vidutinio sudėtingumo klausimais.
6. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo.
7. Apdoroja su administracinių paslaugų teikimu susijusią informaciją.
8. Nagrinėja prašymus ir kitus dokumentus vidutinio sudėtingumo klausimais dėl administracinių paslaugų teikimo veiklų vykdymo, rengia sprendimus ir atsakymus.
9. Rengia ir teikia informaciją su administracinių paslaugų teikimu susijusiais vidutinio sudėtingumo klausimais.
10. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl administracinių paslaugų teikimo.
11. Teikia darbo rinkos paslaugas darbo ieškantiems asmenims Užimtumo tarnyboje arba, esant poreikiui pas darbdavį, vadovaudamasis darbo rinkos paslaugų teikimą reglamentuojančiais teisės aktais.
12. Vertina savo suteiktų darbo rinkos paslaugų darbo ieškantiems asmenims veiksmingumą, nustato papildomų paslaugų poreikį, prireikus organizuoja papildomų paslaugų įgyvendinimą.
13. Teikia informaciją apie Europos užimtumo tarnybų tinklo veiklą Lietuvoje, darbo ir gyvenimo sąlygas, įsidarbinimo, mokymosi galimybes, įsidarbinimui reikalingų dokumentų parengimo Europos Sąjungoje ir Europos ekonominės erdvės šalyse.
14. Pavaduoja kitą skyriaus darbuotoją, jam nesant darbe.
15. Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus.

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
16. Išsilavinimo ir darbo patirties reikalavimai:
16.1. išsilavinimas – ne žemesnis kaip aukštasis koleginis išsilavinimas (profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;

1. DARBUOTOJAS, EINANTIS ŠIAS PAREIGAS, TURI ATITIKTI ŠIUOS SPECIALIUS REIKALAVIMUS:
1.1. turėti aukštąjį išsilavinimą;
1.2. žinoti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius gyventojų užimtumo garantijų įgyvendinimą darbo rinkoje, nedarbo socialinį draudimą, užsieniečių darbą Lietuvos Respublikoje, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, biudžetinių įstaigų veiklos organizavimą, finansavimo tvarką, darbo santykius, dokumentų valdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą bei gebėti juos taikyti praktiškai;
1.3. mokėti apibrėžti problemas, pasirinkti optimalius jų sprendimų būdus ir metodus;
1.4. mokėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, rengti oficialius dokumentus;
1.5. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją.

2. ŠIAS PAREIGAS EINANTIS DARBUOTOJAS VYKDO ŠIAS FUNKCIJAS:
2.1. registruoja darbo ieškančius asmenis, suveda jų duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.2. pasiūlo ir pateikia bedarbiams užpildyti Prašymą dėl nedarbo socialinio draudimo išmokos skyrimo, priima prašymą arba raštišką atsisakymą pildyti prašymą, registruoja jį bei suveda prašymo duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.3. gavęs informaciją iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Sodra) apie nedarbo socialinio draudimo išmokos skyrimą/neskyrimą, sustabdymą, atnaujinimą, nutraukimą, pratęsimą, pakartotinį skyrimą, informuoja apie tai bedarbius pasirašytinai Stebėsenos lape;
2.4. gavęs iš Sodros duomenis apie neįskaitytas į asmenines sąskaitas nedarbo draudimo išmokų sumas (dėl neteisingai nurodytų asmeninių sąskaitų), apie tai informuoja bedarbius ir pasiūlo užpildyti Prašymą dėl sąskaitos keitimo (tikslinimo), priima prašymą, registruoja jį bei laiku suveda prašymo duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.5. teikia įsidarbinimo galimybių vertinimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims turintiems negalią (toliau – darbo ieškantis asmuo) pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintus kriterijus;
2.6. teikia informavimo ir konsultavimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims apie darbo rinkos paslaugas ir užimtumo rėmimo priemones bei dalyvavimo jose sąlygas, įsidarbinimo ir profesijos įsigijimo ar persikvalifikavimo, bedarbio statuso suteikimo, sustabdymo, atkūrimo ir panaikinimo, registracijos Užimtumo tarnyboje nutraukimo sąlygų klausimais;
2.7. taiko „atvejo“ vadybos principą ir kartu su darbo ieškančiu asmeniu parengia individualius užimtumo veiklos planą, numato tikslus ir uždavinius, apibrėžia galutinius veiksmus ir siekimus, kurie padėtų išspręsti nedarbo problemą;
2.8. atsižvelgiant į darbinės veiklos efektyvumo įvertinimą, renka duomenis apie darbo ieškančio asmens pasitenkinimą veikla ir jo pastangas, požiūrį į individualų veiklos planą;
2.9. taikant stebėjimo metodą, stebi darbo ieškančio asmens susidomėjimą veikla, savijautą, naujų socialinės bei darbinės veiklos įgūdžių atsiradimą ir jau turimų išsaugojimą bei numato jų panaudojimo galimybes;
2.10. teikia profesinio konsultavimo paslaugą, skirtą darbo ieškančio asmens profesiniam apsisprendimui, padeda darbo ieškantiems asmenims, išskyrus darbo ieškančius asmenims, turinčius proto ir psichikos negalią, įvertinti savo gebėjimus ir asmenines savybes renkantis tam tikrą profesiją ar persikvalifikuojant, taip pat motyvuoja juos mokytis, dirbti ar dalyvauti Užimtumo tarnybos organizuojamose priemonėse;
2.11. siūlo darbo ieškantiems asmenims, turintiems proto ir psichikos negalią, kreiptis į specialios kvalifikacijos specialistus, siekiant įvertinti gebėjimus ir asmenines savybes renkantis tam tikrą profesiją ar persikvalifikuojant bei padedant apsispręsti planuojant profesinę karjerą ir pasirenkant įgyvendinamus užimtumo tikslus;
2.12. motyvuoja, siekiant nusistatyti prioritetus grįžti į darbo rinką ar dalyvauti joje, taiko motyvavimo stiprinimo ir palaikymo priemones, esant poreikiui, siūlo kreiptis į specialios kvalifikacijos specialistą, kuris padėtų apsispręsti planuojant profesinę karjerą ir pasirenkant įgyvendinamus užimtumo tikslus;
2.13. teikia informaciją apie Europos užimtumo tarnybų tinklo veiklą Lietuvoje, darbo ir gyvenimo sąlygas, įsidarbinimo, mokymosi galimybes, įsidarbinimui reikalingų dokumentų parengimo Europos Sąjungoje ir Europos ekonominės erdvės šalyse;
2.14. teikia tarpininkavimo įdarbinant paslaugas, vykdo tinkamų darbuotojų atranką užregistruotoms laisvoms darbo vietoms užpildyti, teikia siūlymus įsidarbinti;
2.15. parenka aktyvios darbo rinkos politikos priemonių dalyvius;
2.16. motyvuoja ir moko darbo ieškančius asmenis naudotis Užimtumo tarnybos teikiamomis e. paslaugomis ir kitais savarankiškos darbo paieškos būdais bei metodais;
2.17. dalyvauja pažintiniuose ar tiksliniuose vizituose pas darbdavius, siekdamas susipažinti su darbo vietomis ir darbuotojams keliamais reikalavimais, kad užtikrintų kokybišką tinkamų darbuotojų atranką; 2.18. teikia pasiūlymus Skyriaus vedėjui klientų aptarnavimo kokybės gerinimo klausimais;
2.19. rengia, saugo ir nustatyta teisės aktuose tvarka perduoda į Užimtumo tarnybos archyvą jo kompetencijai priskirtus dokumentus;
2.20. skenuoja, kopijuoja dokumentus, tvirtina dokumentų kopijas, nuorašus, išrašus;
2.21. priima asmenų pranešimus, prašymus ir kitus dokumentus bei juos registruoja Užimtumo tarnybos dokumentų valdymo sistemoje;
2.22. laiku Užimtumo tarnybos valdomojoje informacinėje sistemoje, atsako už teisiškai pagrįstų ir laiku padarytų sprendimų bei veiksmų, susijusių su bedarbio statusu ir registracija Užimtumo tarnyboje, ir kitų jam priskirtų funkcijų bei vienkartinių pavedimų vykdymą;
2.23. pavaduoja kitą Skyriaus specialistą, jam nesant darbe;
2.24. vykdo vienkartinio pobūdžio Užimtumo tarnybos direktoriaus, Departamento direktoriaus ar Skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su Skyriaus funkcijomis.

VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti aukštąjį išsilavinimą;
1.2. žinoti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius gyventojų užimtumo garantijų įgyvendinimą darbo rinkoje, nedarbo socialinį draudimą, užsieniečių darbą Lietuvos Respublikoje, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, biudžetinių įstaigų veiklos organizavimą, finansavimo tvarką, darbo santykius, dokumentų valdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą bei gebėti juos taikyti praktiškai;
1.3. mokėti apibrėžti problemas, pasirinkti optimalius jų sprendimų būdus ir metodus;
1.4. mokėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, rengti oficialius dokumentus;
1.5. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją.
2. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
2.1. registruoja darbo ieškančius asmenis, suveda jų duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.2. pasiūlo ir pateikia bedarbiams užpildyti Prašymą dėl nedarbo socialinio draudimo išmokos skyrimo, priima prašymą arba raštišką atsisakymą pildyti prašymą, registruoja jį bei suveda prašymo duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.3. gavęs informaciją iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Sodra) apie nedarbo socialinio draudimo išmokos skyrimą/neskyrimą, sustabdymą, atnaujinimą, nutraukimą, pratęsimą, pakartotinį skyrimą, informuoja apie tai bedarbius pasirašytinai Stebėsenos lape;
2.4. gavęs iš Sodros duomenis apie neįskaitytas į asmenines sąskaitas nedarbo draudimo išmokų sumas (dėl neteisingai nurodytų asmeninių sąskaitų), apie tai informuoja bedarbius ir pasiūlo užpildyti Prašymą dėl sąskaitos keitimo (tikslinimo), priima prašymą, registruoja jį bei laiku suveda prašymo duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.5. teikia įsidarbinimo galimybių vertinimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintus kriterijus;
2.6. teikia informavimo ir konsultavimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims apie darbo rinkos paslaugas ir užimtumo rėmimo priemones bei dalyvavimo jose sąlygas, įsidarbinimo ir profesijos įsigijimo ar persikvalifikavimo, bedarbio statuso suteikimo, sustabdymo, atkūrimo ir panaikinimo, registracijos Užimtumo tarnyboje nutraukimo sąlygų klausimais;
2.7. teikia tarpininkavimo įdarbinant paslaugas – vykdo tinkamų darbuotojų atranką užregistruotų laisvų darbo vietų užpildymui, teikia darbo ieškantiems asmenims siūlymus ir pasiūlymus įsidarbinti;
2.8. vykdo bedarbių individualios užimtumo veiklos planavimą;
2.9. vertina savo suteiktų darbo ieškantiems asmenims tarpininkavimo įdarbinant paslaugų veiksmingumą, nustato konsultavimo paslaugų ar aktyvios darbo rinkos politikos priemonių poreikį ir prireikus aptarnaujamą asmenį nusiunčia pas specialistą, vykdantį karjeros konsultanto funkcijas arba įgyvendinantį aktyvios darbo rinkos politikos priemones;
2.10. parenka aktyvios darbo rinkos politikos priemonių dalyvius;
2.11. motyvuoja ir moko darbo ieškančius asmenis naudotis Užimtumo tarnybos teikiamomis elektroninėmis paslaugomis ir kitais savarankiškos darbo paieškos būdais bei metodais, orientuoja profesijos įsigijimui, keitimui ir/ar darbo vietos sau steigimui;
2.12. informuoja darbo ieškančius asmenis apie priimtus individualius administracinius aktus dėl bedarbio statuso suteikimo, sustabdymo, atkūrimo ir panaikinimo;
2.13. teikia Skyriaus vedėjui pasiūlymus dėl:
2.13.1. dėl bedarbio statuso suteikimo, sustabdymo, atkūrimo ir panaikinimo;
2.13.2. teisės aktuose numatytų veiksmų su bedarbio statusu procedūrų tobulinimo;
2.13.3. kitų jo kompetencijos klausimų;
2.14. rengia, saugo ir nustatyta teisės aktuose tvarka perduoda į Užimtumo tarnybos archyvą jo kompetencijai priskirtus dokumentus;
2.15. skenuoja, kopijuoja dokumentus, tvirtina dokumentų kopijas, nuorašus, išrašus;
2.16. priima asmenų pranešimus, prašymus ir kitus dokumentus bei juos registruoja Užimtumo tarnybos dokumentų valdymo sistemoje;
2.17. laiku Užimtumo tarnybos valdomojoje informacinėje sistemoje, atsako už teisiškai pagrįstų ir laiku padarytų sprendimų bei veiksmų, susijusių su bedarbio statusu ir registracija Užimtumo tarnyboje, ir kitų jam priskirtų funkcijų bei vienkartinių pavedimų vykdymą;
2.18. pavaduoja kitą Skyriaus specialistą, jam nesant darbe;
2.19. vykdo vienkartinio pobūdžio Užimtumo tarnybos direktoriaus, Departamento direktoriaus ar Skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su Skyriaus funkcijomis.

FUNKCIJOS

  1. Apdoroja su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusią informaciją arba prireikus koordinuoja su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusios informacijos apdorojimą.
  2. Konsultuoja priskirtos srities klausimais.
  3. Nagrinėja prašymus ir kitus dokumentus sudėtingais klausimais dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo veiklų vykdymo arba prireikus koordinuoja prašymų ir kitų dokumentų sudėtingais klausimais dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo veiklų vykdymo nagrinėjimą, rengia sprendimus ir atsakymus arba prireikus koordinuoja sprendimų ir atsakymų rengimą.
  4. Priima ir aptarnauja asmenis arba prireikus koordinuoja asmenų priėmimą ir aptarnavimą.
  5. Rengia ir teikia informaciją su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusiais sudėtingais klausimais arba prireikus koordinuoja viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusiais sudėtingais klausimais rengimą ir teikimą.
  6. Rengia ir teikia pasiūlymus su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusiais klausimais.
  7. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo rengimą.
  8. Apdoroja su administracinių paslaugų teikimu susijusią informaciją arba prireikus koordinuoja su paslaugų teikimu susijusios informacijos apdorojimą.
  9. Nagrinėja prašymus ir kitus dokumentus sudėtingais klausimais dėl administracinių paslaugų teikimo veiklų vykdymo arba prireikus koordinuoja prašymų ir kitų dokumentų sudėtingais klausimais dėl paslaugų teikimo veiklų vykdymo nagrinėjimą, rengia sprendimus ir atsakymus arba prireikus koordinuoja sprendimų ir atsakymų rengimą.
  10. Rengia ir teikia informaciją su administracinių paslaugų teikimu ir susijusiais sudėtingais klausimais arba prireikus koordinuoja informacijos su paslaugų teikimu susijusiais sudėtingais klausimais rengimą ir teikimą.
  11. Rengia ir teikia pasiūlymus su administracinių paslaugų teikimu susijusiais klausimais.
  12. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl administracinių paslaugų teikimo arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl paslaugų teikimo rengimą.
  13. Administruoja aktyvios darbo rinkos politikos ir kitų priemonių įgyvendinimą vadovaudamasis aktyvios darbo rinkos politikos ir kitų priemonių įgyvendinimą reglamentuojančiais teisės aktais.
  14. Teikia konsultacijas aktyvios darbo rinkos politikos ir kitų priemonių sutarčių šalims dėl sutarčių administravimo.
  15. Pavaduoja kitą skyriaus darbuotoją, jam nesant darbe;
  16. Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus.

 

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI

17. Išsilavinimo ir darbo patirties reikalavimai:

17.1. išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;

17.2. studijų kryptis – viešasis administravimas;

17.3. studijų kryptis – teisė;

17.4. studijų kryptis – ekonomika;

17.5. studijų kryptis – apskaita;

arba:

17.6. išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;

17.7. darbo patirtis – buhalterinės apskaitos srities patirtis;

17.8. darbo patirties trukmė – ne mažiau kaip 1 metai.

VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti aukštąjį išsilavinimą;
1.2. žinoti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius gyventojų užimtumo garantijų įgyvendinimą darbo rinkoje, nedarbo socialinį draudimą, socialinių įmonių veiklą, užsieniečių darbą Lietuvos Respublikoje, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, biudžetinių įstaigų veiklos organizavimą, finansavimo tvarką, darbo santykius, dokumentų rengimą ir dokumentų valdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą bei gebėti juos taikyti praktiškai;
1.3. mokėti apibrėžti problemas, pasirinkti optimalius jų sprendimų būdus ir metodus;
1.4. mokėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, rengti oficialius dokumentus;
1.5. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją.
2. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
2.1. bendrauja su aptarnaujamos teritorijos darbdaviais, identifikuoja bei analizuoja jų poreikius ir vykdo Užimtumo tarnybos paslaugų darbdaviams rinkodarą;
2.2. administruoja darbdavių duomenų bazę;
2.3. informuoja darbdavius apie užimtumo rėmimo priemones bei jų įgyvendinimo sąlygas ir tvarką, darbo rinkos paslaugas, potencialių darbuotojų paieškos ir laisvų darbo vietų registravimo galimybes Europos darbo mobilumo portale;
2.4. vykdo aptarnaujamoje teritorijoje laisvų darbo vietų paiešką, registruoja jas bei tvirtina viešam paskelbimui Užimtumo tarnybos interneto svetainėje darbdavių internetu įregistruotas laisvas darbo vietas;
2.5. inicijuoja bendradarbiavimo susitarimų su aptarnaujamos teritorijos darbdaviais pasirašymą;
2.6. rengia tikslines programas, siekiant aprūpinti darbdavius tinkamais darbuotojais, įgyvendinant aktyvios darbo rinkos politikos ir kitas užimtumo priemones;
2.7. koordinuoja tarpininkavimo įdarbinant veiklą;
2.8. organizuoja darbuotojų atrankas ir vykdo laisvų darbo vietų užėmimo stebėseną;
2.9. informuoja darbdavį, jei tinkamų kandidatų nėra ir aptaria su juo reikalavimų kandidatams keitimą, jei tai yra reikalinga, arba darbuotojų parengimą;
2.10. konsultuoja darbdavius naudojimosi Užimtumo tarnybos elektroninėmis paslaugomis klausimais;
2.11. priima darbdavių pranešimus, prašymus ir kitus dokumentus bei juos registruoja Užimtumo tarnybos dokumentų valdymo sistemoje, įregistravęs prašymus ir dokumentus dėl užsieniečių įdarbinimo teikia Departamentui;
2.12. vykdydamas jam pavestas funkcijas, bendradarbiauja su Skyriaus, kitų Užimtumo tarnybos struktūrinių padalinių darbuotojais, kitomis įstaigomis, institucijomis ir organizacijomis;
2.13. rengia, saugo ir nustatyta teisės aktuose tvarka perduoda į Užimtumo tarnybos archyvą jo kompetencijai priskirtus dokumentus;
2.14. pagal kompetenciją rengia oficialių dokumentų projektus;
2.15. laiku ir teisingai pildo, redaguoja duomenis jo kompetencijai priskirtais klausimais Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje;
2.16. nustatyta tvarka atsiskaito Skyriaus vedėjui už savo veiklą;
2.17. pavaduoja kitą Skyriaus specialistą, jam nesant;
2.18. vykdo vienkartinio pobūdžio Užimtumo tarnybos direktoriaus, Departamento direktoriaus ar Skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su Skyriaus funkcijomis.

FUNKCIJOS
1.Apdoroja su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusią informaciją arba prireikus koordinuoja su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusios informacijos apdorojimą.
2.Konsultuoja priskirtos srities klausimais.
3.Nagrinėja prašymus ir kitus dokumentus sudėtingais klausimais dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo veiklų vykdymo arba prireikus koordinuoja prašymų ir kitų dokumentų sudėtingais klausimais dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo veiklų vykdymo nagrinėjimą, rengia sprendimus ir atsakymus arba prireikus koordinuoja sprendimų ir atsakymų rengimą.
4.Priima ir aptarnauja asmenis arba prireikus koordinuoja asmenų priėmimą ir aptarnavimą.
5.Rengia ir teikia informaciją su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusiais sudėtingais klausimais arba prireikus koordinuoja viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusiais sudėtingais klausimais rengimą ir teikimą.
6.Rengia ir teikia pasiūlymus su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusiais klausimais.
7.Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo rengimą.
8.Apdoroja su administracinių paslaugų teikimu susijusią informaciją arba prireikus koordinuoja su paslaugų teikimu susijusios informacijos apdorojimą.
9.Nagrinėja prašymus ir kitus dokumentus sudėtingais klausimais dėl administracinių paslaugų teikimo veiklų vykdymo arba prireikus koordinuoja prašymų ir kitų dokumentų sudėtingais klausimais dėl paslaugų teikimo veiklų vykdymo nagrinėjimą, rengia sprendimus ir atsakymus arba prireikus koordinuoja sprendimų ir atsakymų rengimą.
10.Rengia ir teikia informaciją su administracinių paslaugų teikimu ir susijusiais sudėtingais klausimais arba prireikus koordinuoja informacijos su paslaugų teikimu susijusiais sudėtingais klausimais rengimą ir teikimą.
11.Rengia ir teikia pasiūlymus su administracinių paslaugų teikimu susijusiais klausimais.
12.Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl administracinių paslaugų teikimo arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl paslaugų teikimo rengimą.
13.Bendradarbiauja su darbdaviais, identifikuoja bei analizuoja jų poreikius ir vykdo Užimtumo tarnybos paslaugų darbdaviams rinkodarą.
14.Teikia laisvų darbo vietų registravimo ir tarpininkavimo įdarbinant paslaugas darbdaviams vadovaudamasis darbo rinkos paslaugų teikimą reglamentuojančiais teisės aktais.
15.Organizuoja aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimą vadovaudamasis aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimą reglamentuojančiais teisės aktais.
16.Teikia paslaugas, susijusias su užsieniečių darbu Lietuvoje.
17.Vertina savo suteiktų darbo rinkos paslaugų darbdaviams veiksmingumą, nustato papildomų paslaugų poreikį, prireikus organizuoja papildomų paslaugų įgyvendinimą.
18.Pavaduoja kitą skyriaus darbuotoją, jam nesant darbe.
19.Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus.

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI

20. Išsilavinimo ir darbo patirties reikalavimai:
20.1.išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;
20.2.studijų kryptis – socialinis darbas;
20.3.studijų kryptis – viešasis administravimas;
20.4.studijų kryptis – psichologija;
20.5.studijų kryptis – žmonių išteklių vadyba;

arba:
20.6.išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;
20.7.darbo patirtis – klientų/asmenų aptarnavimo srityje;
20.8.darbo patirties trukmė – ne mažiau kaip 1 metai.

VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;
1.2. žinoti Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius gyventojų užimtumo garantijų įgyvendinimą darbo rinkoje, nedarbo socialinį draudimą, užsieniečių darbą Lietuvos Respublikoje, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, biudžetinių įstaigų veiklos organizavimą, finansavimo tvarką, darbo santykius, dokumentų valdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą bei gebėti juos taikyti praktiškai;
1.3. mokėti apibrėžti problemas, pasirinkti optimalius jų sprendimų būdus ir metodus;
1.4. mokėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, rengti oficialius dokumentus;
1.5. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją.
2. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
2.1. konsultuoja ir motyvuoja darbo ieškančius asmenis dėl:
2.1.1. profesijos pasirinkimo – pataria ir padeda klientams profesijos įgijimo, persikvalifikavimo klausimais, teikia informaciją apie mokymo programas bei mokymo įstaigas ir jose suteikiamas kvalifikacijas, atsižvelgiant į asmenines savybes ir darbo rinkos poreikius;
2.1.2. profesinės karjeros planavimo (pasirengimo įdarbinimui, integracijos į darbo rinką) – pataria ir padeda parengti gyvenimo aprašymą (CV), parašyti motyvacinį laišką, pasirengti pokalbiui su darbdaviu, naudotis įvairiais darbo paieškos būdais ir metodais, naudotis elektroninėmis paslaugomis, veda motyvavimo ir aktyvinimo užsiėmimus;
2.1.3. verslo pradžios – teikia pagalbą įgyjant žinių, reikalingų pradėti savo verslą, bendradarbiauja su kitomis institucijomis, ugdančiomis verslumą ar teikiančiomis paramą verslo pradžiai;
2.2. padeda rasti tinkamiausius sprendimus darbo ieškantiems asmenims, kurie dėl įvairių priežasčių patiria integracijos į darbo rinką sunkumų, dėl užimtumo galimybių padidinimo, pasinaudojant socialines paslaugas teikiančių ar specialias programas įgyvendinančių įvairių institucijų, organizacijų teikiama pagalba ir parama;
2.3. kartu su specialistu, vykdančiu įdarbinimo konsultanto funkcijas, nustato laiką, per kurį bus suteiktos darbo ieškančiam asmeniui reikalingos paslaugos, aptaria tikslus ir laukiamus bei pasiektus rezultatus;
2.4. nustatyta tvarka dalyvauja antrinėje kandidatų į laisvas darbo vietas atrankoje;
2.5. analizuoja savo veiklos rezultatus, ir teikia Skyriaus vedėjui ataskaitas;
2.6. vykdydamas jam pavestas funkcijas, bendradarbiauja su Skyriaus, kitų Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) darbuotojais, kitomis įstaigomis, institucijomis ir organizacijomis;
2.7. teikia Skyriaus vedėjui pasiūlymus dėl:
2.7.1. konsultavimo procedūrų tobulinimo;
2.7.2. kitų jo kompetencijos klausimų;
2.8. rengia, saugo ir nustatyta teisės aktuose tvarka perduoda į Užimtumo tarnybos archyvą jo kompetencijai priskirtus dokumentus;
2.9. skenuoja, kopijuoja dokumentus, tvirtina dokumentų kopijas, nuorašus, išrašus;
2.10. priima asmenų pranešimus, prašymus ir kitus dokumentus bei juos registruoja Užimtumo tarnybos dokumentų valdymo sistemoje;
2.11. laiku ir teisingai pildo, redaguoja duomenis apie darbo ieškantiems asmenims suteiktas paslaugas ir kitais jo kompetencijai priskirtais klausimais Užimtumo tarnybos informacinėje sistemoje;
2.12. pavaduoja kitą Skyriaus specialistą, jam nesant darbe;
2.13. vykdo vienkartinio pobūdžio Užimtumo tarnybos direktoriaus, Departamento direktoriaus ar Skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su Skyriaus funkcijomis.

1. DARBUOTOJAS, EINANTIS ŠIAS PAREIGAS, TURI ATITIKTI ŠIUOS SPECIALIUS REIKALAVIMUS:
1.1. turėti aukštąjį išsilavinimą;
1.2. žinoti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius gyventojų užimtumo garantijų įgyvendinimą darbo rinkoje, nedarbo socialinį draudimą, užsieniečių darbą Lietuvos Respublikoje, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, biudžetinių įstaigų veiklos organizavimą, finansavimo tvarką, darbo santykius, dokumentų valdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą bei gebėti juos taikyti praktiškai;
1.3. mokėti apibrėžti problemas, pasirinkti optimalius jų sprendimų būdus ir metodus;
1.4. mokėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, rengti oficialius dokumentus;
1.5. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją.

2. ŠIAS PAREIGAS EINANTIS DARBUOTOJAS VYKDO ŠIAS FUNKCIJAS:
2.1. registruoja darbo ieškančius asmenis, suveda jų duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.2. pasiūlo ir pateikia bedarbiams užpildyti Prašymą dėl nedarbo socialinio draudimo išmokos skyrimo, priima prašymą arba raštišką atsisakymą pildyti prašymą, registruoja jį bei suveda prašymo duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.3. gavęs informaciją iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Sodra) apie nedarbo socialinio draudimo išmokos skyrimą/neskyrimą, sustabdymą, atnaujinimą, nutraukimą, pratęsimą, pakartotinį skyrimą, informuoja apie tai bedarbius pasirašytinai Stebėsenos lape;
2.4. gavęs iš Sodros duomenis apie neįskaitytas į asmenines sąskaitas nedarbo draudimo išmokų sumas (dėl neteisingai nurodytų asmeninių sąskaitų), apie tai informuoja bedarbius ir pasiūlo užpildyti Prašymą dėl sąskaitos keitimo (tikslinimo), priima prašymą, registruoja jį bei laiku suveda prašymo duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.5. teikia įsidarbinimo galimybių vertinimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims turintiems negalią (toliau – darbo ieškantis asmuo) pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintus kriterijus;
2.6. teikia informavimo ir konsultavimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims apie darbo rinkos paslaugas ir užimtumo rėmimo priemones bei dalyvavimo jose sąlygas, įsidarbinimo ir profesijos įsigijimo ar persikvalifikavimo, bedarbio statuso suteikimo, sustabdymo, atkūrimo ir panaikinimo, registracijos Užimtumo tarnyboje nutraukimo sąlygų klausimais;
2.7. taiko „atvejo“ vadybos principą ir kartu su darbo ieškančiu asmeniu parengia individualius užimtumo veiklos planą, numato tikslus ir uždavinius, apibrėžia galutinius veiksmus ir siekimus, kurie padėtų išspręsti nedarbo problemą;
2.8. atsižvelgiant į darbinės veiklos efektyvumo įvertinimą, renka duomenis apie darbo ieškančio asmens pasitenkinimą veikla ir jo pastangas, požiūrį į individualų veiklos planą;
2.9. taikant stebėjimo metodą, stebi darbo ieškančio asmens susidomėjimą veikla, savijautą, naujų socialinės bei darbinės veiklos įgūdžių atsiradimą ir jau turimų išsaugojimą bei numato jų panaudojimo galimybes;
2.10. teikia profesinio konsultavimo paslaugą, skirtą darbo ieškančio asmens profesiniam apsisprendimui, padeda darbo ieškantiems asmenims, išskyrus darbo ieškančius asmenims, turinčius proto ir psichikos negalią, įvertinti savo gebėjimus ir asmenines savybes renkantis tam tikrą profesiją ar persikvalifikuojant, taip pat motyvuoja juos mokytis, dirbti ar dalyvauti Užimtumo tarnybos organizuojamose priemonėse;
2.11. siūlo darbo ieškantiems asmenims, turintiems proto ir psichikos negalią, kreiptis į specialios kvalifikacijos specialistus, siekiant įvertinti gebėjimus ir asmenines savybes renkantis tam tikrą profesiją ar persikvalifikuojant bei padedant apsispręsti planuojant profesinę karjerą ir pasirenkant įgyvendinamus užimtumo tikslus;
2.12. motyvuoja, siekiant nusistatyti prioritetus grįžti į darbo rinką ar dalyvauti joje, taiko motyvavimo stiprinimo ir palaikymo priemones, esant poreikiui, siūlo kreiptis į specialios kvalifikacijos specialistą, kuris padėtų apsispręsti planuojant profesinę karjerą ir pasirenkant įgyvendinamus užimtumo tikslus;
2.13. teikia informaciją apie Europos užimtumo tarnybų tinklo veiklą Lietuvoje, darbo ir gyvenimo sąlygas, įsidarbinimo, mokymosi galimybes, įsidarbinimui reikalingų dokumentų parengimo Europos Sąjungoje ir Europos ekonominės erdvės šalyse;
2.14. teikia tarpininkavimo įdarbinant paslaugas, vykdo tinkamų darbuotojų atranką užregistruotoms laisvoms darbo vietoms užpildyti, teikia siūlymus įsidarbinti;
2.15. parenka aktyvios darbo rinkos politikos priemonių dalyvius;
2.16. motyvuoja ir moko darbo ieškančius asmenis naudotis Užimtumo tarnybos teikiamomis e. paslaugomis ir kitais savarankiškos darbo paieškos būdais bei metodais;
2.17. dalyvauja pažintiniuose ar tiksliniuose vizituose pas darbdavius, siekdamas susipažinti su darbo vietomis ir darbuotojams keliamais reikalavimais, kad užtikrintų kokybišką tinkamų darbuotojų atranką; 2.18. teikia pasiūlymus Skyriaus vedėjui klientų aptarnavimo kokybės gerinimo klausimais;
2.19. rengia, saugo ir nustatyta teisės aktuose tvarka perduoda į Užimtumo tarnybos archyvą jo kompetencijai priskirtus dokumentus;
2.20. skenuoja, kopijuoja dokumentus, tvirtina dokumentų kopijas, nuorašus, išrašus;
2.21. priima asmenų pranešimus, prašymus ir kitus dokumentus bei juos registruoja Užimtumo tarnybos dokumentų valdymo sistemoje;
2.22. laiku Užimtumo tarnybos valdomojoje informacinėje sistemoje, atsako už teisiškai pagrįstų ir laiku padarytų sprendimų bei veiksmų, susijusių su bedarbio statusu ir registracija Užimtumo tarnyboje, ir kitų jam priskirtų funkcijų bei vienkartinių pavedimų vykdymą;
2.23. pavaduoja kitą Skyriaus specialistą, jam nesant darbe;
2.24. vykdo vienkartinio pobūdžio Užimtumo tarnybos direktoriaus, Departamento direktoriaus ar Skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su Skyriaus funkcijomis.

FUNKCIJOS

1. Apdoroja su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusią informaciją.
2. Konsultuoja priskirtos srities klausimais.
3. Nagrinėja prašymus ir kitus dokumentus vidutinio sudėtingumo klausimais dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo veiklų vykdymo, rengia sprendimus ir atsakymus.
4. Priima ir aptarnauja asmenis.
5. Rengia ir teikia informaciją su viešųjų paslaugų teikimo administravimu susijusiais vidutinio sudėtingumo klausimais.
6. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl viešųjų paslaugų teikimo administravimo.
7. Apdoroja su administracinių paslaugų teikimu susijusią informaciją.
8. Nagrinėja prašymus ir kitus dokumentus vidutinio sudėtingumo klausimais dėl administracinių paslaugų teikimo veiklų vykdymo, rengia sprendimus ir atsakymus.
9. Rengia ir teikia informaciją su administracinių paslaugų teikimu susijusiais vidutinio sudėtingumo klausimais.
10. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl administracinių paslaugų teikimo.
11. Teikia darbo rinkos paslaugas darbo ieškantiems asmenims Užimtumo tarnyboje arba, esant poreikiui pas darbdavį, vadovaudamasis darbo rinkos paslaugų teikimą reglamentuojančiais teisės aktais.
12. Vertina savo suteiktų darbo rinkos paslaugų darbo ieškantiems asmenims veiksmingumą, nustato papildomų paslaugų poreikį, prireikus organizuoja papildomų paslaugų įgyvendinimą.
13. Teikia informaciją apie Europos užimtumo tarnybų tinklo veiklą Lietuvoje, darbo ir gyvenimo sąlygas, įsidarbinimo, mokymosi galimybes, įsidarbinimui reikalingų dokumentų parengimo Europos Sąjungoje ir Europos ekonominės erdvės šalyse.
14. Pavaduoja kitą skyriaus darbuotoją, jam nesant darbe.
15. Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus.

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
16. Išsilavinimo ir darbo patirties reikalavimai:
16.1. išsilavinimas – ne žemesnis kaip aukštasis koleginis išsilavinimas (profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;