Vadovaudamasi Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2019 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. VE-67 „Dėl oficialiųjų elektroninių dokumentų specifikacijų taikymo“, Užimtumo tarnyba priima rašytiniams dokumentams prilyginamus elektroniniu parašu pasirašytus oficialiuosius elektroninius dokumentus, parengtus pagal specifikaciją ADOC-V1.0.

ADOC dokumentas yra „konteineris“, į kurio vidų įkeliamas elektroniniu parašu pasirašomas pagrindinis elektroninis dokumentas ir su juo susiję papildomi dokumentai (priedai). ADOC formato dokumentui suteikiamas .adoc plėtinys.

Į ADOC konteinerį gali būti talpinami šie ADOC-V1.0 specifikacijoje numatyti dokumentų tipai:

  • „Microsoft Office“ dokumentai su plėtiniais DOCX, XLSX, PPTX, PPSX;
  • atvirojo standarto dokumentai ODT, ODS, ODP;
  • PDF dokumentai;
  • paveikslėliai TIF, TIFF, JPG, JPEG, JFIF, PNG.

Į ADOC konteinerį įkeliamame pagrindiniame dokumente neturi būti rašytinių parašų, t. y., dokumentas negali būti atspausdintas, pasirašytas ranka, nuskenuotas ir po to pasirašytas el. parašu. Dokumentai su rašytiniais parašais (tokie kaip kasos išlaidų orderiai, įsakymai, įgaliojimai ar kt.) gali būti tik kaip pagrindinio dokumento priedai ADOC konteineryje.

Elektroniniu parašu pasirašyti dokumentai turi tokią pat teisinę galią, kaip ir pasirašytieji ranka.

Pasirašyti elektroniniu parašu turi tas asmuo, kuris dokumente yra įvardintas kaip pasirašantis. Jei dokumente yra nurodyti keli pasirašantys asmenys, visi jie turi dokumentą pasirašyti el. parašu.

ADOC dokumentą galima suformuoti ir pasirašyti šiomis nemokamomis priemonėmis:

Pasitelkiant pateiktus įrankius taip pat galima patikrinti (atidaryti) jau sudarytą ADOC dokumentą.

ADOC dokumentus pasirašyti galima mobiliuoju ir stacionariuoju parašais.

Mobiliajam el. parašui (rekomenduojama) nereikia jokios specialios įrangos, pakanka išmaniojo mobiliojo telefono ar kito išmaniojo mobilaus įrenginio. Dėl mobilaus el. parašo kreipkitės į savo mobilaus ryšio tiekėją.

Stacionarus elektroninis parašas teikiamas USB laikmenoje arba lustinėje tapatybės kortelėje. El. parašo USB laikmenoje naudojimui būtinas kompiuteris, o parašui lustinėje kortelėje – kompiuteris ir ID kortelių skaitytuvas (ang. smart card reader). Taip pat kompiuteryje turi būti instaliuota atitinkama programinė įranga sertifikatų nuskaitymui iš laikmenų. Apie reikalaujamą programinę įrangą informaciją galite rasti laikmenas išduodančių įstaigų internetinėse svetainėse:

  • parašą USB rakte teikia VĮ Registrų centras. Daugiau informacijos – čia;
  • asmens tapatybės kortelė išduodama Migracijos departamento klientų aptarnavimo skyriuose. Pasirašymui reikiamą programinę įrangą galima rasti čia.