SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti aukštąjį išsilavinimą;
1.2. žinoti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius gyventojų užimtumo garantijų įgyvendinimą darbo rinkoje, nedarbo socialinį draudimą, užsieniečių darbą Lietuvos Respublikoje, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, biudžetinių įstaigų veiklos organizavimą, finansavimo tvarką, darbo santykius, dokumentų valdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą bei gebėti juos taikyti praktiškai;
1.3. mokėti apibrėžti problemas, pasirinkti optimalius jų sprendimų būdus ir metodus;
1.4. mokėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, rengti oficialius dokumentus;
1.5. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją.
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
2. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
2.1. registruoja darbo ieškančius asmenis, suveda jų duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.2. pasiūlo ir pateikia bedarbiams užpildyti Prašymą dėl nedarbo socialinio draudimo išmokos skyrimo, priima prašymą arba raštišką atsisakymą pildyti prašymą, registruoja jį bei suveda prašymo duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.3. gavęs informaciją iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Sodra) apie nedarbo socialinio draudimo išmokos skyrimą/neskyrimą, sustabdymą, atnaujinimą, nutraukimą, pratęsimą, pakartotinį skyrimą, informuoja apie tai bedarbius pasirašytinai Stebėsenos lape;
2.4. gavęs iš Sodros duomenis apie neįskaitytas į asmenines sąskaitas nedarbo draudimo išmokų sumas (dėl neteisingai nurodytų asmeninių sąskaitų), apie tai informuoja bedarbius ir pasiūlo užpildyti Prašymą dėl sąskaitos keitimo (tikslinimo), priima prašymą, registruoja jį bei laiku suveda prašymo duomenis į Užimtumo tarnybos valdomą informacinę sistemą;
2.5. teikia įsidarbinimo galimybių vertinimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintus kriterijus;
2.6. teikia informavimo ir konsultavimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims apie darbo rinkos paslaugas ir užimtumo rėmimo priemones bei dalyvavimo jose sąlygas, įsidarbinimo ir profesijos įsigijimo ar persikvalifikavimo, bedarbio statuso suteikimo, sustabdymo, atkūrimo ir panaikinimo, registracijos Užimtumo tarnyboje nutraukimo sąlygų klausimais;
2.7. taiko atvejo vadybos principą ir kartu su darbo ieškančiu asmeniu parengia individualaus užimtumo veiklos planą, numato tikslus ir uždavinius, apibrėžia galutinius veiksmus ir siekimus, kurie padėtų išspręsti nedarbo problemą;
2.8. bendradarbiauja su socialiniais partneriais dėl pagalbos darbo ieškantiems asmenims ir teikia įdarbinimo su pagalba paslaugas darbo ieškantiems asmenims;
2.9. atsižvelgiant į darbinės veiklos efektyvumo įvertinimą, renka duomenis apie darbo ieškančio asmens pasitenkinimą veikla ir jo pastangas, požiūrį į individualų veiklos planą;
2.10. taikant stebėjimo metodą, stebi darbo ieškančio asmens susidomėjimą veikla, savijautą, naujų socialinės bei darbinės veiklos įgūdžių atsiradimą ir jau turimų išsaugojimą bei numato jų panaudojimo galimybes;
2.11. teikia profesinio konsultavimo paslaugą, skirtą darbo ieškančio asmens profesiniam apsisprendimui, padeda darbo ieškantiems asmenims, išskyrus darbo ieškančius asmenims, turinčius proto ir psichikos negalią, įvertinti savo gebėjimus ir asmenines savybes renkantis tam tikrą profesiją ar persikvalifikuojant, taip pat motyvuoja juos mokytis, dirbti ar dalyvauti Užimtumo tarnybos organizuojamose priemonėse;
2.12. siūlo darbo ieškantiems asmenims, turintiems proto ir psichikos negalią, kreiptis į specialios kvalifikacijos specialistus, siekiant įvertinti gebėjimus ir asmenines savybes renkantis tam tikrą profesiją ar persikvalifikuojant bei padedant apsispręsti planuojant profesinę karjerą ir pasirenkant įgyvendinamus užimtumo tikslus;
2.13. motyvuoja, siekiant nusistatyti prioritetus grįžti į darbo rinką ar dalyvauti joje, taiko motyvavimo stiprinimo ir palaikymo priemones, esant poreikiui, siūlo kreiptis į specialios kvalifikacijos specialistą, kuris padėtų apsispręsti planuojant profesinę karjerą ir pasirenkant įgyvendinamus užimtumo tikslus;
2.14. teikia informaciją apie Europos užimtumo tarnybų tinklo veiklą Lietuvoje, darbo ir gyvenimo sąlygas, įsidarbinimo, mokymosi galimybes, įsidarbinimui reikalingų dokumentų parengimo Europos Sąjungoje ir Europos ekonominės erdvės šalyse;
2.15. teikia tarpininkavimo įdarbinant paslaugas, vykdo tinkamų darbuotojų atranką užregistruotoms laisvoms darbo vietoms užpildyti, teikia siūlymus ir pasiūlymus įsidarbinti;
2.16. parenka aktyvios darbo rinkos politikos priemonių dalyvius;
2.17. motyvuoja ir moko darbo ieškančius asmenis naudotis Užimtumo tarnybos teikiamomis e. paslaugomis ir kitais savarankiškos darbo paieškos būdais bei metodais;
2.18. dalyvauja pažintiniuose ar tiksliniuose vizituose pas darbdavius, siekdamas susipažinti su darbo vietomis ir darbuotojams keliamais reikalavimais, kad užtikrintų kokybišką tinkamų darbuotojų atranką;
2.19. teikia pasiūlymus Skyriaus vedėjui klientų aptarnavimo kokybės gerinimo klausimais bei funkcijų, susijusių su paslaugų teikimo iniciavimu;
2.20. dalyvauja atvejo komandos susitikimuose savivaldybėse ar kitose organizacijose, kuriose komunikuoja Užimtumo tarnybos poziciją ar siūlymus;
2.21. rengia, saugo ir nustatyta teisės aktuose tvarka perduoda į Užimtumo tarnybos archyvą jo kompetencijai priskirtus dokumentus;
2.22. skenuoja, kopijuoja dokumentus, tvirtina dokumentų kopijas, nuorašus, išrašus;
2.23. priima asmenų pranešimus, prašymus ir kitus dokumentus bei juos registruoja Užimtumo tarnybos dokumentų valdymo sistemoje;
2.24. laiku ir teisingai pildo, redaguoja duomenis jo kompetencijai priskirtais klausimais Užimtumo tarnybos valdomojoje informacinėje sistemoje, atsako už teisingą, teisiškai pagrįstą ir savalaikį duomenų suvedimą informacinėje sistemoje sprendimui dėl veiksmų, susijusių su bedarbio statusu ir registracija Užimtumo tarnyboje, ir kitų jam priskirtų funkcijų bei vienkartinių pavedimų teisingą vykdymą;
2.25. pavaduoja kitą Skyriaus specialistą, jam nesant darbe;
2.26. vykdo vienkartinio pobūdžio Užimtumo tarnybos direktoriaus, Departamento direktoriaus ar Skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su Skyriaus funkcijomis.