SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
1.Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilyginamą išsilavinimą;
1.2. turėti 1 metų darbo patirtį finansų valdymo ir apskaitos srityje;
1.3.išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius Užimtumo tarnybos veiklą, biudžetinių įstaigų buhalterinę apskaitą, valstybės tarnybą bei darbo santykių reguliavimą, buhalterinio darbo organizavimą, finansinę apskaitą, viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus, sugebėti juos analizuoti ir taikyti praktikoje;
1.4. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, analitiškai įvertinti problemas, rengti išvadas bei prognozes, problemų sprendimų koncepcijas, modeliuoti situacijas, prognozuoti rezultatus, nustatyti sprendimų strategiją;
1.5. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, mokėti rengti oficialiuosius dokumentus;
1.6. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją ir mokėti dirbti bent viena kompiuterine specializuota buhalterinės apskaitos programa.
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
2.Šias pareigas einantis darbuotojas turi vykdyti šias funkcijas:
2.1.tvarko Užimtumo tarnybos valdomo ilgalaikio turto, ūkinio inventoriaus, atsargų, išankstinių apmokėjimų, gautinų ir mokėtinų sumų bei kitų įsipareigojimų skirtų įstaigos išlaikymui ir vystymui buhalterinę apskaitą, kad būtų:
2.1.1.lėšos naudojamos pagal patvirtintas valstybės biudžeto išlaidų sąmatas,
2.1.2.vadovaujamasi norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinę apskaitą biudžetinėse įstaigose bei kitais norminiais teisės aktais,
2.1.3.užtikrintas visų finansinių–ūkinių operacijų teisėtumas, tinkamai įformintų ir apskaitos dokumentais pagrįstų ūkinių įvykių ir ūkinių operacijų įtraukimas į Finansų valdymo ir apskaitos sistemą (toliau – FVAS) nustatyta tvarka ir terminais;
2.1.4.užtikrintas teisingas išlaidų apskaitymas pagal finansavimo šaltinius, išlaidų ekonominės klasifikacijos straipsnius ir kitas dimensijas.
2.2.vykdo ilgalaikio nematerialaus, materialaus turto, atsargų, ūkinio inventoriaus įsigijimo, perkėlimo, perdavimo, pardavimo, nurašymo ir likvidavimo operacijas ir suveda ūkines operacijas į FVAS;
2.3.vykdo išankstinių apmokėjimų, ateinančių laikotarpių sąnaudų, gautinų ir mokėtinų sumų, pajamų, sąnaudų apskaitą, kontroliuoja ir laiku suveda ūkines operacijas į FVAS;
2.4.vykdo išsinuomoto, saugoti priimto turto, pagal panaudą gauto/perduoto turto apskaitą;
2.5.vykdo ilgalaikio nematerialaus ir materialaus turto nusidėvėjimo (amortizacijos) skaičiavimą, ir sutikrina su apskaitos registrais;
2.6.tiksliai ir laikantis teisės aktų reikalavimais apskaičiuoja Užimtumo tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams darbo užmokestį ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas, ir privalomus mokesčius valstybei, ruošia dokumentus:
2.6.1.tikrina atsakingų specialistų užpildytus ir pateiktus darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose pateiktus duomenis,
2.6.2.tvarko ir pateikia archyvui darbuotojų darbo užmokesčio asmens korteles,
2.6.3.vykdo privalomas išskaitų iš darbo užmokesčio apskaitą ir kontrolę, užtikrina jų teisingumą ir teisėtumą,
2.6.4.vadovaujantis darbuotojų prašymais, rengia jiems reikalingas pažymas.
2.7.tvarko atsiskaitymus su prekių ir paslaugų teikėjais, rangovais, įstaigomis, organizacijomis;
2.8.rengia informaciją mokėjimo paraiškai valstybės iždui formuoti, kad būtų laiku vykdomi atsiskaitymai su turto, prekių ir paslaugų tiekėjais;
2.9.teikia informaciją apie lėšų poreikį skyriaus darbuotojui, atsakingam už asignavimų poreikio prognozavimą, kad laiku būtų gauti asignavimai valstybės biudžeto programoms finansuoti;
2.10.atlieka įsipareigojimų inventorizaciją, suderina gautinų, mokėtinų sumų likučius su prekių ir paslaugų teikėjais, rangovais, įstaigomis ir organizacijomis, užregistruoja inventorizacijos rezultatus FVAS;
2.11.sutikrina Užimtumo tarnybos valdomo ilgalaikio turto, ūkinio inventoriaus ir atsargų metinės inventorizacijos aprašus-sutikrinimo žiniaraščius su apskaitos duomenimis, užregistruoja inventorizacijos rezultatus FVAS;
2.12.atlieka FVAS buhalterinių šablonų priežiūrą, teikia pastabas ir pasiūlymus dėl FVAS tobulinimo, atnaujinimo ar pakeitimo Skyriaus vedėjui;
2.13.analizuoja Skyriaus funkcijų vykdymui reikalingų duomenų poreikį, formuluoja pasiūlymus ir rengia užduotis programinės įrangos kūrimui ir tobulinimui, dalyvauja testuojant sukurtą programinę įrangą;
2.14.atlieka Skyriaus veiklos srities išankstinę finansų kontrolę, kurios metu nustatoma, ar ūkinės operacijos yra teisėtos, ar dokumentuotos ir sankcionuotos;
2.15.sudaro, spausdina ir pasirašo suvestinius apskaitos duomenų žiniaraščius, registrus ir kitus buhalterinės apskaitos dokumentus;
2.16.dalyvauja rengiant priemones lėšų saugumui užtikrinti, užkirsti kelią trūkumams ir neteisėtam piniginių lėšų, prekių ir materialinių vertybių naudojimui, finansinių ir ūkinių įstatymų pažeidimams;
2.17.pagal kompetenciją sprendžia klausimus, susijusius su valstybės biudžeto ir kitų lėšų apskaita, sutarčių apmokėjimu bei atsiskaitymu, analizuoja informaciją šiais klausimais ir teikia pastabas bei pasiūlymus Skyriaus vedėjui;
2.18.sudaro, tvarko, saugo ir nustatytąja tvarka perduoda archyvui Skyriaus veiklos dokumentų bylas priskirtas dokumentacijos plane;
2.19.vykdo kitus vienkartinio pobūdžio Skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su Skyriaus funkcijomis, siekiant Užimtumo tarnybos veiklos tikslų įgyvendinimo;
2.20.pagal kompetenciją pavaduoja kitą Skyriaus vyriausiąjį specialistą, jam nesant.