SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti aukštąjį išsilavinimą;
1.2. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją;
1.3. būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais gyventojų užimtumo garantijų įgyvendinimą darbo rinkoje, nedarbo socialinį draudimą, užsieniečių darbą Lietuvos Respublikoje, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, biudžetinių įstaigų veiklos organizavimą, finansavimo tvarką, darbo santykius, dokumentų valdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą ir gebėti juos taikyti praktikoje;
1.4. gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, rengti oficialius dokumentus;
1.5. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, analitiškai įvertinti problemas, rengti išvadas, problemų sprendimų koncepcijas, modeliuoti situacijas, prognozuoti rezultatus, nustatyti sprendimų strategiją.
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
2. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
2.1. koordinuoja Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) strategijoje numatytų tikslų, susijusių su paslaugomis darbo ieškantiems asmenims įgyvendinimą;
2.2. organizuoja ir koordinuoja darbo rinkos paslaugų darbo ieškantiems asmenims teikimą atsižvelgiant į šalies ar konkretaus regiono darbo rinkos poreikius;
2.3. dalyvauja rengiant paslaugų darbo ieškantiems asmenims teikimo strategines kryptis, rengia ir teikia pasiūlymus su paslaugų darbo ieškantiems asmenims teikimu susijusiais klausimais;
2.4. vykdo paslaugų darbo ieškantiems asmenims teikimo stebėseną ir vertina jo efektyvumą;
2.5. siekdamas užtikrinti sklandų tarpininkavimo įdarbinant proceso veikimą:
2.5.1. organizuoja procesą taip, kad optimaliai naudojant turimus išteklius būtų pasiektas numatytas rezultatas;
2.5.2. inicijuoja ir rengia procesą reglamentuojančius dokumentus bei užtikrina proceso aprašymo aktualumą;
2.5.3. užtikrina proceso sąveiką su kitais susijusiais procesais;
2.5.4. užtikrina proceso vertinimą, gerinimą ir tiesioginio vadovo informavimą apie proceso rezultatyvumą;
2.5.5. organizuoja proceso komandos veiklą ir ugdymą;
2.6. analizuoja užsienio šalių taikomas praktikas darbo rinkos paslaugų teikimo srityse;
2.7. inicijuoja ir organizuoja susitikimus, diskusijas, forumus su socialiniais partneriais kompetencijai priskirtais klausimais;
2.8. teikia pasiūlymus dėl informacinės duomenų bazės tobulinimo užtikrinant darbo rinkos paslaugų teikimo klausimais ir dalyvauja jų testavime;
2.9. teikia pasiūlymus dėl Užimtumo tarnyboje taikomų metodikų tobulinimo ir jų efektyvumo didinimo;
2.10. nagrinėja ir koordinuoja prašymus ir kitus dokumentus sudėtingais klausimais dėl paslaugų teikimo darbo ieškantiems asmenims įgyvendinimo, rengia sprendimus ir atsakymus bei koordinuoja sprendimų bei atsakymų pateikimą;
2.11. rengia pasiūlymus dėl teisės aktų tobulinimo kompetencijai priskirtais klausimais, rengia Užimtumo tarnybos teisės aktų ir kitų dokumentų projektus Departamento kompetencijai priskirtais klausimais;
2.12. koordinuoja Užimtumo tarnybos teisės aktų ir kitų dokumentų projektų Departamente rengimą;
2.13. dalyvauja rengiant Užimtumo tarnybos strateginius dokumentus Departamento kompetencijai priskirtais klausimais;
2.14. bendradarbiauja su Užimtumo tarnybos struktūriniais padaliniais, kitomis viešojo administravimo institucijomis ir įstaigomis, įmonėmis;
2.15. atstovauja Užimtumo tarnybą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir organizacijose Departamento kompetencijai priskirtais klausimais;
2.16. pagal poreikį, suderinus su Departamento vadovu, teikia komentarus žiniasklaidai kompetencijai priskirtais klausimais;
2.17. nagrinėja Užimtumo tarnybos struktūrinių padalinių paklausimus bei rengia jiems atsakymus, teikia pastabas, rekomendacijas, metodinę ir praktinę pagalbą kompetencijai priskirtais klausimais;
2.18. rengia duomenis ar kitą informaciją kompetencijai priskirtais klausimais ir teikia Užimtumo tarnybos direktoriaus pavaduotojui ar Užimtumo tarnybos direktoriui;
2.19. dalyvauja darbo grupėse ir komisijose konkrečioms užduotims atlikti bei pasitarimuose;
2.20. skelbia Departamento veiklos informaciją Užimtumo tarnybos intraneto puslapyje;
2.21. tvarko Departamento veiklos dokumentus, užtikrina tinkamą dokumentų saugojimą, naikinimą ir perdavimą į archyvą;
2.22. konsultuoja darbuotojus, teikia pastabas, rekomendacijas, metodinę ir praktinę pagalbą kompetencijai priskirtais klausimais;
2.23. pavaduoja kitą Departamento specialistą, jam nesant darbe;
2.24. vykdo kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas ir su įstaigos ar Departamento funkcijomis susijusius vienkartinio pobūdžio Užimtumo tarnybos direktoriaus ar Departamento direktoriaus pavedimus.