SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti aukštąjį išsilavinimą;
1.2. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją;
1.3. būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais gyventojų užimtumo garantijų įgyvendinimą darbo rinkoje, nedarbo socialinį draudimą, užsieniečių darbą Lietuvos Respublikoje, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, biudžetinių įstaigų veiklos organizavimą, finansavimo tvarką, darbo santykius, dokumentų rengimą ir dokumentų valdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą ir gebėti juos taikyti praktikoje;
1.4. mokėti anglų ar vokiečių kalbą pažengusio vartotojo B2 lygiu;
1.5. išmanyti Europos Sąjungos (toliau – ES) institucijų struktūrą, veiklos sritis bei žinoti kitus su laisvu asmenų judėjimu ES, Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) susijusius Europos informacijos ir konsultacijos tinklus, įstaigas;
1.6. būti susipažinusiam su ES užimtumo strategija, situacija darbo rinkoje, socialine apsauga ES, ES ACQUIS laisvo asmenų judėjimo klausimais, EURES tinklo struktūra ir veikla, Europos darbo mobilumo portalu bei pagrindiniais laisvo asmenų judėjimo ES, EEE principais;
1.7. mokėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, organizuoti renginius, oficialus užsienio šalių valstybinių užimtumo tarnybų atstovų vizitus;
1.8. mokėti apibrėžti problemas, pasirinkti optimalius jų sprendimų būdus ir metodus.
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
2. Šias pareigas einantis darbuotojas, teikiantis EURES paslaugas teritoriniu principu Šiaulių klientų aptarnavimo departamente, vykdo šias funkcijas:
2.1. pagal kompetenciją užtikrina darbuotojų migrantų socialinės apsaugos nuostatų įgyvendinimą, ES reglamentų ir kitų teisės aktų, susijusių su socialinės apsaugos sistemų koordinavimu, taikymą;
2.2. informuoja, konsultuoja, pataria potencialiai mobiliems darbuotojams apie darbo galimybes, gyvenimo ir darbo sąlygas ES, EEE šalyse, kitais su darbuotojų mobilumu ES susijusiais klausimais; informuoja ir konsultuoja darbdavius apie personalo samdos galimybes ES, EEE šalyse;
2.3. informuoja apie Europos darbo rinkos tendencijas, apie esamą darbo jėgą, trūkumą ir perteklių;
2.4. konsultuoja bei apmoko ir koordinuoja Departamentui pavaldžių klientų aptarnavimo skyrių darbuotojus, teikiančius informaciją apie gyvenimo ir darbo sąlygas ES, EEE valstybėse narėse;
2.5. padeda darbdaviams įdarbinti kitų ES, EEE valstybių narių piliečius, skelbia EURES duomenų bazėje užregistruotas laisvas darbo vietas, į kurias jie nori įdarbinti ES, EEE piliečius, padeda pasirinkti tinkamus darbuotojus iš esamos duomenų bazės;
2.6. padeda darbo ieškantiems asmenims iš ES, EEE šalių gauti informaciją apie darbo rinką, gyvenimo ir darbo sąlygas Lietuvoje; konsultuoja kitų ES, EEE šalių darbdavius apie personalo samdos galimybes Lietuvoje;
2.7. bendradarbiauja ir keičiasi informacija tarp ES, EEE valstybių narių įdarbinimo tarnybų bei priskirtų teritorijų apie laisvas darbo vietas ir norinčius dirbti kitoje valstybėje narėje asmenis, padeda stiprinti Europos vieningą bendrąją rinką;
2.8. renka, kaupia, apdoroja statistinius duomenis ir kitą informaciją, atlieka informacijos sklaidą apie laisvas darbo vietas EURES tinklo duomenų bazėje; užtikrina EURES informacinio tinklo ir jo duomenų prieinamumą asmenims bei darbdaviams;
2.9. verčia informacinę medžiagą, tiesiogiai susijusią su laisvu darbuotojų judėjimu ES, EEE šalyse bei reikalingą EURES vyriausiojo specialisto funkcijoms įgyvendinti, rengia informacinius leidinius, susijusius su EURES teikiamomis paslaugomis; tvarko EURES informacinį stendą, aktualizuojant medžiagą; dalyvauja tvarkant duomenis Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) interneto svetainėje;
2.10. dalyvauja rengiant dokumentus kompetencijos klausimais;
2.11. nustatyta tvarka atsiskaito Skyriaus vedėjui už savo veiklą; rengia ir teikia informaciją, ataskaitas Skyriaus vedėjui;
2.12. ieško, užmezga ir palaiko ryšius bei aktyviai bendradarbiauja su visais EURES partneriais regione bei kitose ES, EEE valstybėse narėse;
2.13. ES socialinės apsaugos sistemų koordinavimo administracinės komisijos patvirtintų tipinių formų dokumentų (toliau – dokumentai), susijusių su nedarbo draudimo išmokų eksportu darbuotojams migrantams, priėmimą, rengimą bei išdavimą;
2.14. prisideda prie nelegalaus darbo užsienyje prevencijos, vykdo visapusišką ir objektyvų visuomenės informavimą laisvo darbuotojų judėjimo klausimais;
2.15. teikia informaciją apie tarptautines (ES valstybių narių, EEE valstybių narių) darbo muges ir vykdomas mobilumo programas, darbdaviams pageidaujant, organizuoja informacinius renginius ir darbuotojų atrankas Lietuvoje;
2.16. teikia Skyriaus vedėjui pasiūlymus dėl:
2.16.1. EURES dokumentų rengimo;
2.16.2. EURES veiklos tobulinimo;
2.16.3. tarptautinio bendradarbiavimo galimybių;
2.17. atstovauja Užimtumo tarnybai visose Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose bei ES, EEE valstybių narių tarptautiniuose renginiuose;
2.18. rengia pranešimus, atskaitas kompetencijos klausimais;
2.19. kartu su kitais atsakingais darbuotojais rengia EURES Lietuva metų veiklos planus;
2.20. planuoja ir organizuoja EURES Lietuva renginius regioniniu bei nacionaliniu lygiu;
2.21. tobulinasi ir dalyvauja mokymuose bei seminaruose nacionaliniu bei tarptautiniu lygiu;
2.22. dalyvauja EURES darbo grupių veikloje (nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu);
2.23. pavaduoja kitą Skyriaus darbuotoją, jam nesant darbe;
2.24. vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus.